WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza powinien spełniać wymagania określone w art. 184 i art. 221 Prawa ochrony środowiska, zawierający:
- oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
- oznaczenie głównego prowadzącego instalację lub określenie zakresu odpowiedzialności poszczególnych prowadzących oznaczone części instalacji za eksploatację instalacji zgodnie z przepisami ochrony środowiska, w przypadku określonym w art. 183b;
- adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
- informację o tytule prawnym do instalacji;
- informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji;
- ocenę stanu technicznego instalacji;
- informację o rodzaju prowadzonej działalności;
- opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji;
- blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska;
- informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację;
- wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji - aktualnych i proponowanych – w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak rozruch i wyłączenia; Powinny zawierać określenie wielkości emisji w zakresie gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza, wyrażonej w kg/h i w Mg/rok, a w przypadku instalacji, dla której są ustalone standardy emisyjne, także w jednostkach, w jakich wyrażone są te standardy;
- warunki lub parametry charakteryzujące pracę instalacji, określające moment zakończenia rozruchu i moment rozpoczęcia wyłączania instalacji;
- informację o planowanych okresach funkcjonowania instalacji w warunkach odbiegających od normalnych;
- informację o istniejącym lub przewidywanym oddziaływaniu emisji na środowisko;
- wyniki pomiarów wielkości emisji z instalacji, jeżeli przeprowadzenie pomiarów było wymagane;
- zmiany wielkości emisji, jeżeli nastąpiły po uzyskaniu ostatniego pozwolenia dla instalacji;
- proponowane działania, w tym wyszczególnienie środków technicznych mających na celu zapobieganie lub ograniczanie emisji, a jeżeli działania mają być realizowane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie - również proponowany termin zakończenia tych działań;
- proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji; Powinny wskazywać usytuowanie stanowisk do pomiaru wielkości emisji w zakresie gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza oraz proponowany zakres, metodykę i sposób wykonywania tych pomiarów.
- deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie;
- deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji;
- deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji w przypadku projektowanego podjęcia realizacji nowej instalacji,
- czas, na jaki wydane ma być pozwolenie,
- czas pracy źródeł powstawania i miejsc wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza w ciągu roku;
- określenie wprowadzanych do powietrza rodzajów i ilości gazów lub pyłów przypadających na jednostkę wykorzystywanego surowca, materiału, paliwa lub powstającego produktu;
- opis terenu w zasięgu pięćdziesięciokrotnej wysokości najwyższego miejsca wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, z uwzględnieniem obszarów poddanych ochronie na podstawie przepisów ustawy o ochronie przyrody oraz ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o uzdrowiskach i lecznictwie uzdrowiskowym 153 (Dz. U. Nr 23, poz. 150, z późn. zm.);
- określenie aerodynamicznej szorstkości terenu;
- aktualny stan jakości powietrza;
- określenie warunków meteorologicznych;
- wyniki obliczeń stanu jakości powietrza, z uwzględnieniem metodyk modelowania, o których mowa w art. 12, wraz z graficznym przedstawieniem tych wyników.
- Jeżeli wniosek dotyczy instalacji nowo uruchamianych lub w sposób istotny zmienionych, zgodnie z art. 143 Prawa ochrony środowiska powinien zawierać informacje o spełnieniu przez stosowaną technologię wymogów, przy których określaniu uwzględnia się w szczególności:
- stosowanie substancji o małym potencjale zagrożeń;
- efektywne wytwarzanie oraz wykorzystanie energii;
- zapewnienie racjonalnego zużycia wody i innych surowców oraz materiałów i paliw;
- stosowanie technologii bezodpadowych i małoodpadowych oraz możliwość odzysku powstających odpadów;
- rodzaj, zasięg oraz wielkość emisji;
- wykorzystywanie porównywalnych procesów i metod, które zostały skutecznie zastosowane w skali przemysłowej;
- postęp naukowo-techniczny.
- Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną.
- Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym.
- Oświadczenie dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców – załącznik nr 1 do karty usług.
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
Opłaty skarbowe:
Za wydanie pozwolenia:
- w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, z zastrzeżeniem pkt b – 2011,00 zł
- w związku z działalnością gospodarczą prowadzona przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców – 506,00 zł
- pozostałe – 506,00 zł
- opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo – 17,00 zł
Opłatę skarbowa za wydanie pozwolenia należy uiścić na konto Urzędu Miasta w Węgrowie:
PKO BP SA NR
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Węgrowie mający siedzibę przy ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów, tel. 25 740-92-91
Miejsce składania wniosków, ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów- Biuro Podawcze
TERMIN ODPOWIEDZI:
Wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Wydanie decyzji administracyjnej
INFORMACJE DODATKOWE
ZAŁĄCZNIKI:
1. Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną.
2. Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym.
PLIKI DO POBRANIA:
Brak.





















