WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek sporządzony samodzielnie
2. Do wniosku należy załączyć:
• mapę w skali 1:5000 albo większej przedstawiającą przebieg drogi ogólnodostępnej według stanu na dzień wejścia w życie ustawy;
• mapy z projektami podziału nieruchomości, w przypadku konieczności zatwierdzenia podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1151 z późn. zm.);
• analizę powiązania drogi ogólnodostępnej z drogami publicznymi;
• wskazanie nieruchomości lub ich części stanowiących przyszły pas drogowy, które są planowane do nabycia na rzecz gminy;
• analizę powiązania drogi ogólnodostępnej z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej, o których mowa w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami;
• uproszczone wypisy z rejestru gruntów w postaci papierowej lub elektronicznej lub inne dokumenty w postaci papierowej lub pliku komputerowego sformatowanego zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych - wydane z katastru nieruchomości przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, zawierające oznaczenie działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione, numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres jej właściciela lub użytkownika wieczystego;
• wskazanie ujawnionych ograniczonych praw rzeczowych obciążających nieruchomości lub ich części wskazane zgodnie z pkt 4;
• dokumenty potwierdzające władanie przez gminę nieruchomościami objętymi wnioskiem od co najmniej 20 lat do dnia wejścia w życie ustawy, w szczególności:
a) umowy dotyczące robót budowlanych lub utrzymania drogi ogólnodostępnej;
b) rachunki lub faktury za wykonanie robót budowlanych oraz protokoły odbioru robót budowlanych dotyczących drogi ogólnodostępnej;
c) umowy ubezpieczenia drogi ogólnodostępnej;
d) metryki, plany liniowe, rejestry wykonanych robót i protokoły przeglądu drogi ogólnodostępnej;
e) dowody z zeznań właścicieli nieruchomości użytkowanych jako drogi ogólnodostępne, właścicieli nieruchomości sąsiednich, pracowników właściwych urzędów oraz innych świadków;
f) dokumenty potwierdzające przeznaczenie środków z budżetu gminy na inwestycje drogowe;
g) dokumentacja z prac geodezyjnych wykonanych w celu uregulowania stanu prawnego istniejącej drogi ogólnodostępnej;
h) dokumentacja projektowa przebudowy drogi ogólnodostępnej sporządzona przed wejściem w życie ustawy;
i) wypis z ewidencji gruntów i budynków.
3. Operat oszacowania wartości nieruchomości sporządzony przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego.
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
1. Brak opłat
2. W przypadku załączenia pełnomocnictwa – opłata skarbowa w wysokości 17 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.) płatna na rachunek bankowy lub w kasie Urzędu Miejskiego w Węgrowie nr rachunku
lub przy użyciu terminala w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego w Węgrowie.
Zwolnione od opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
OSOBA PROWADZĄCA SPRAWĘ:
Aneta Mroczek – Inspektor
tel.
e-mail:
,
OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA SPRAWY Z ZAKRESU GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI:
Marzenna Sowa – Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami
tel.
e-mail:
Małgorzata Plewka – Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
tel.
e-mail:
MIEJSCE I FORMA ZŁOŻENIA WNIOSKU:
1. Poprzez ePUAP – adres skrytki: kwbl6t650e/skrytka
2. Poprzez e-Doręczenia – adres do e-Doręczeń: AE:PL-52453-88677-JITJR-19
Wniosek składany elektronicznie powinien być opatrzony odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
SPOSÓB ODBIORU DOKUMENTU:
Poprzez e-PUAP lub e-Doręczenia – w formie dokumentu z podpisem elektronicznym