NAZWA SPRAWY: Rozpatrywanie skarg i wniosków
PODSTAWA PRAWNA:
- Art.63 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz.U. Nr 78,poz.483 z późn.zm.)
- Dział VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj.Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn.zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
WYMAGANE DOKUMENTY
- Skarga lub wniosek zawierające imię i nazwisko (nazwę) oraz adres wnoszącego skargę lub wniosek.
- Kserokopie dokumentów, które wnoszący życzy sobie dołączyć do skargi lub wniosku.
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska ( nazwy) oraz adresu wnoszącego (anonimy) pozostawia się bez rozpoznania.
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
Nie podlega opłacie skarbowej
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w Starostwie Powiatowym w Węgrowie koordynuje Wydział Administracyjno-Społeczny we współpracy z Sekretarzem Powiatu,
07-100 Węgrów, ul. Przemysłowa 5, tel. 25 740 92 00.
TERMIN OPOWIEDZI:
- Skargi i wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- Skargi i wnioski przekazane przez posłów na Sejm, senatorów i radnych najpóźniej
w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia albo przekazania. - W razie niemożności załatwienia w wyżej wskazanym terminach, skarżący/wnioskodawcy są zawiadamiani o podjętych czynnościach i przewidywanym terminie załatwienia .
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Postępowanie w sprawie skarg i wniosków jest postępowaniem jednoinstancyjnym. Nie przysługuje możliwość odwołania.
- W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi .
UWAGI:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, pocztą elektroniczną lub ustnie do protokołu.
INFORMACJE DODATKOWE:
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.





















