WYMAGANE DOKUMENTY:
1. wniosek o dokonanie wpisu do rejestru zwierząt należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie prawa Unii Europejskiej oraz umów międzynarodowych, w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku zgłoszenia, zawierający:
a) imię i nazwisko, adres lub nazwę i adres posiadacza lub prowadzącego hodowlę,
b) adres miejsca przetrzymywania zwierząt lub hodowli,
c) liczbę posiadanych lub hodowanych zwierząt,
d) nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli istnieje polska nazwa,
e) datę, miejsce urodzenia lub wyklucia zwierzęcia,
f) datę wejścia w posiadanie zwierzęcia oraz źródło jego pochodzenia,
g) płeć zwierzęcia, jeżeli jest możliwa do ustalenia,
h) opis trwałego oznakowania zwierzęcia, jeżeli jest oznakowane,
i) cel przetrzymywania lub prowadzenia hodowli zwierzęcia,
2. Kserokopia dokumentu:
a) zezwolenia na import zwierzęcia do kraju, albo
b) zezwolenia na schwytanie zwierzęcia w środowisku, albo
c) dokument wydany przez Powiatowego Lekarza Weterynarii potwierdzający urodzenie zwierzęcia w hodowli, albo
d) dokument potwierdzający urodzenie zwierzęcia w hodowli lub inny dokument potwierdzający legalność pochodzenia.
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
Opłata od dokonania wpisu do rejestru zwierząt z chwilą złożenia wniosku wynosi 26 zł
Opłatę należy uiścić na konto Urzędu Miasta Węgrowa nr
w PKOBP SA
Dokonanie zmiany danych zawartych w rejestrze zwierząt lub wykreślenie z rejestru zwierząt nie podlega opłacie skarbowej.
Obowiązek opłaty skarbowej (17 zł) powstaje w przypadku żądania wnioskodawcy o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie w/w czynności.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Węgrowie, mający siedzibę przy ul. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów I piętro, pokój nr 104, tel. 25 792 20-31,
. Interesanci przyjmowani są poniedziałek, wtorek, czwartek : od 8 do 16, środa od 8 do 17, piątek od 8 do 15.
Miejsce składania wniosków: Biuro Podawcze ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
TERMIN ODPOWIEDZI:
Wpisanie do rejestru potwierdzane jest wydaniem zaświadczenia. Zaświadczenie wydawane jest nie później niż w terminie 7 dni. W szczególnych przypadkach w ciągu 30 dni.
Wykreślenie z rejestru/zmiana danych w rejestrze – nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpływu kompletnego wniosku.
Wydanie zaświadczenia – nie później niż w terminie 7 dni a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu miesiąca.
UWAGI:
Posiadacz żywych zwierząt gatunków wymienionych w załącznikach A i B rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, zaliczonych do płazów, gadów, ptaków lub ssaków, a także prowadzący ich hodowlę, jest obowiązany do pisemnego zgłoszenia ich do rejestru.
Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci. Wniosek o dokonanie wpisu lub wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.
PLIKI DO POBRANIA:
Wniosek o wpis do rejestru zwierząt
Wniosek o wykreślenie z rejestru