PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261),
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. poz. 644),
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
WYMAGANE DOKUMENTY:
1) regulamin działalności,
2) lista założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli,
3) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
4) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
5) adres siedziby stowarzyszenia zwykłego,
6 ) uchwała z zebrania założycielskiego o powołaniu stowarzyszenia zwykłego,
7) uchwała przyjmująca regulamin działalności,
8) uchwała o powołaniu przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu,
9) uchwała o powołaniu członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
10) protokół z zebrania,
11) lista obecności.
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
Brak opłat.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki Starostwa Powiatowego w Węgrowie,
ul. J. Piłsudskiego 23, 07-100 Węgrów, pokój nr 105 i 106 (I piętro),
Telefon: 25/
; e-mail:
,
Czas pracy: poniedziałek, wtorek, czwartek
; środa
; piątek
.
TERMIN ODPOWIEDZI:
Jeżeli wniosek o wpis zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu (7 dni), liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Postępowanie kończy się wpisem do ewidencji. Podmiot otrzymuje pismo informujące o wpisie bądź odmowie wpisu.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od braku wpisu służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Starosty Powiatu Węgrowskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
INFORMACJE DODATKOWE:
Pismo o wpisie bądź odmowa wpisu do ewidencji zostanie przesłane do wnioskodawcy listem poleconym. Możliwy jest także osobisty odbiór. Osoby załatwiające sprawę proszone są o zawarcie na wniosku numeru telefonu w celu powiadomienia, czy pismo jest gotowe do odbioru.