NAZWA SPRAWY: Sprawy konsumenckie
PODSTAWA PRAWNA:
Art. 39 i art. 42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j.Dz. U. z 2024r. poz. 1616 z późn.zm.)
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi.
- Kopie dokumentów związanych ze sprawą (np. kopia paragonu, rachunku, faktury, umowy, zgłoszenia reklamacyjnego, odpowiedzi na reklamację i inne dokumenty).
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
Brak opłat.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Węgrowie, 07-100 Węgrów,
ul. Przemysłowa 5, II piętro, pokój nr 43, tel. 205,
TERMIN ODPOWIEDZI:
Indywidualny, zależny od rodzaju sprawy.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak trybu odwoławczego
INFORMACJE DODATKOWE:
Porady udzielane są wyłącznie konsumentom - mieszkańcom Powiatu Węgrowskiego.
Definicja Konsumenta - art. 221 Kodeksu cywilnego: Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Informacje i porady prawne udzielane są telefonicznie, drogą elektroniczną, osobiście na miejscu oraz pisemnie. Do otrzymania porady prawnej niezbędne jest podanie swoich danych wraz z miejscem zamieszkania.
Sprawy wymagające wystąpienia i interwencji Rzecznika Konsumentów należy zgłaszać w formie pisemnej załączając kopie posiadanej dokumentacji.
PLIKI DO POBRANIA:
- wniosek





















