WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek sporządzony samodzielnie lub wypełniony zgodnie z załączonym formularzem
2. Oryginał lub potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia decyzji o przekazaniu gospodarstwa rolnego na rzecz Skarbu Państwa, w zamian za świadczenia emerytalne. Dopuszcza się przedłożenie oryginału dokumentu do wglądu w celu sporządzenia kopii przez pracownika załatwiającego sprawę.
3. Akt zgonu osoby (lub osób w przypadku małżonków) przekazującej gospodarstwo. Dopuszcza się przedłożenie oryginału dokumentu do wglądu w celu sporządzenia kopii przez pracownika załatwiającego sprawę.
4. Dokumenty potwierdzające, że wnioskodawca jest zstępnym - przedłożenie oryginału dowodu osobistego do wglądu w celu sporządzenia kopii przez pracownika załatwiającego sprawę lub złożenie skróconych odpisów z aktów urodzenia. W przypadku zmiany nazwiska rodowego złożenie skróconego odpisu z aktu małżeństwa.
5. Dokumenty potwierdzające fakt nieprzerwalnego użytkowania działki od chwili śmierci osób, którym przyznano działkę dożywotniego użytkowania, do chwili obecnej. Zaświadczenie wydane przez wójta lub burmistrza albo oświadczenie sołtysa, oświadczenia świadków (własnoręczność podpisów świadków potwierdza wójt lub upoważniony pracownik urzędu gminy albo notariusz).
WYSOKOŚĆ OPŁAT:
1. Opłata skarbowa 10 zł zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.) płatna na rachunek bankowy lub w kasie Urzędu Miejskiego w Węgrowie nr rachunku lub przy użyciu terminala w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego w Węgrowie.
2. W przypadku załączenia pełnomocnictwa – opłata skarbowa w wysokości 17 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.) płatna na rachunek bankowy lub w kasie Urzędu Miejskiego w Węgrowie nr rachunku
lub przy użyciu terminala w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego w Węgrowie.
Zwolnione od opłaty skarbowej są pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
OSOBA PROWADZĄCA SPRAWĘ:
Aneta Mroczek – Inspektor
tel.
e-mail:
,
OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA SPRAWY Z ZAKRESU GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI:
Marzenna Sowa – Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami
tel.
e-mail:
Małgorzata Plewka – Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
tel.
e-mail:
MIEJSCE I FORMA ZŁOŻENIA WNIOSKU:
1. Osobiście – Biuro Podawcze w siedzibie Starostwa Powiatowego w Węgrowie ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
2. Za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Starostwa Powiatowego w Węgrowie ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
3. Poprzez ePUAP – adres skrytki: kwbl6t650e/skrytka
4. Poprzez e-Doręczenia – adres do e-Doręczeń: AE:PL-52453-88677-JITJR-19
W przypadku wniosku składanego elektronicznie, powinien on być opatrzony odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
SPOSÓB ODBIORU DOKUMENTU:
1. Za pośrednictwem operatora pocztowego listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
2. Poprzez e-PUAP lub e-Doręczenia – w formie dokumentu z podpisem elektronicznym
3. Osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Węgrowie ul. Przemysłowa 5, 07-100 Węgrów
INFORMACJE DODATKOWE:
Osoby załatwiające sprawę proszone są o podanie na wniosku numeru telefonu.